Valójában csak idő kérdése volt. Amerre halad a whisky business, meg úgy általában a világ, ez egy egészen előre borítékolható dologként lebegett bármely skót whisky lepárló feje felett. Most a Laphroaig került sorra.
Egy korszak vége. Sokszor elhangzó mondat. De amikor egy ikonikus elemet érint a komfortzónánkból akkor sokkal nagyobbat dobban a szívünk. A Laphroaig pedig (szinte) minden skót malt whisky rajongónak a komfortzónájában szerepel mint Islay legkarakánabb képviselője. A Beam Suntory portfólió a tartozó Laphroaig Distillery azonban most új életszakaszt kezd.
A whisky szcéna trendje egyértelműen a fenntarthatóság felé halad, mind a gyártási folyamatok, mind a csomagolás tekintetében. A Laphroaig ennek szellemében új csomagolást kap. Az új pakk 30%-kal csökkenti a CO2-kibocsátást.
Az új, környezetbarátabb csomagolással a Laphroaig követi a Beam Suntory „Proof Positive” fenntarthatósági stratégiáját, a cég korábban megkezdett “zöld politikáját”.
Ami miatt pedig elmondhatjuk, hogy a Laphroaig befejez egy korszakot az az, hogy elbúcsúzunk a whisky jól megszokott henger alakú dobozatól. A Laphroaig nem úgy fog kinézni ezentúl ahogy megismerted és megszoktad! A külső csomagolás változásai nyilvánvalóak: a doboz újrahasznosítható kartonpapírból készül majd. Az uj forma egy hasáb alaku verzió lesz, a fenntarthatóság mellett ugyanis fontos a polcokon való minél nagyobb felulet elfoglalása is. A márka igy határozottan robosztusabb formát kap, vizuálisan nagyobb teret lefogva a vásárló szeme előtt. Ügyes green policy ez ami egyszerre oldja meg a globális kihívásokat es úti le a lehetőséget marketing szempontból is! A doboz oldalán kiemelve hirdeti majd a kétszáz évnel is több ideje ismert Laphroaig nevet.
A Laphroaig-rajongóknak persze nem kell búcsút venniük az ismerős zöld-fekete-fehér címkés palacktól, amely ugyanúgy megmarad, mint a tartalom: magát a whiskyt nem érintik a változások. A korábbi műanyag záróelemet azonban egy bükkfa alapú záró kapszula anyaggal váltják fel. A címke pedig szerintem kimondottan elegáns lett, az egész változás nekem elsore szép régi korok Laffiejait juttatja eszembe. Letisztult, alap dolgokkal operáló, a marka identitását cseppet sem erodáló, sőt sokkal inkább erősítő változásnak látom a járni semlegesség leple alatt elkövetett brand sminkelest.
De van itt még valami, ami lezárul. Bizonyára ez fogja szíven ütni igazán a rajongókat..A Beam Suntory további változást jelentett be a Laphroaig Select esetében: a neve ezentúl “Oak Select” lesz, hogy jobban tükrözze azt az ízprofilt, amelyet a whisky hatféle hordóból történő adagolásával hoznak létre. Maga a whisky azonban a palackozással nem fog megváltozni. Mondjuk ez kar..
Szóval nyugodjon meg mindenki. A Laphroaig marad. Csak olyan régen blogoltam már, hogy gondoltam jól jön egy ilyen ócska, pánik kattintásbol fakadó algoritmus erőszak…
Az új megjelenésű Laphroaig meg szep lett. Punktum.
A whisky világáról a Barman’s Choice blogon találhatunk több információt. A Facebookon ugyancsak Barman’s Choice név alatt a platformnak megfelelő, rövidebb, napi bejegyzésekket, friss és gyors híreket, részben szakmai részben privát gondolatokat lehet olvasni. Ugyancsak a Facebookon olvashattok a Whiskygyűjtés és befektetés oldalon a – meglepő módon – whisky gyűjtés és invesztíció témakörben. Instagramon a (@barmanschoice) tagot érdemes követni.
Forrás: scotchwhiskyblog.wordpress.com